FLAG OF ANTIQUA-BARBUDA-BENDERA ANTIQUA-BARBUDA

FLAG OF ANTIQUA-BARBUDA-BENDERA ANTIQUA-BARBUDA
FLAG OF ANTIQUA-BARBUDA-BENDERA ANTIQUA-BARBUDA. The national flag of Antigua and Barbuda was be used on February 27, 1967, and was composed by a broadly acclaimed craftsman and stone carver, Sir Reginald Samuel. Image of sunrise symbolises the dawning of a new order.

The colours have diverse implications, the dark/black is for the African lineage of the individuals, the blue for trust, the red for vigor or dynamism of the individuals. The progressive colouring of yellow, blue, and white (starting from the sun) likewise remains for the sun, ocean, and sand. The blue additionally speaks to the Caribbean Sea, and the V-shape is the image of triumph or victory.

The flag dates from the accomplishment of government toward oneself in 1967. It was the winning plan in a rival that more than 600 contest individuals entered. The designer and champ was Sir Reginald Samuel.

FLAG OF ANTIQUA-BARBUDA-BENDERA ANTIQUA-BARBUDA

Bendera nasional Antigua dan Barbuda diadopsi pada tanggal 27 Februari 1967, dan dirancang oleh seorang seniman dan pematung yang terkenal secara nasional, Sir Reginald Samuel. Matahari terbit pada bendera melambangkan fajar dan era baru. Warna-warna yang terkandung memiliki arti yang berbeda, hitam adalah untuk keturunan rakyat Afrika, biru melambangkan harapan, merah untuk simbol energi atau dinamika masyarakat.



FLAG OF ANTIQUA-BARBUDA-BENDERA ANTIQUA-BARBUDA
Pewarnaan bendera berturut-turut dari warna kuning, biru, dan putih (dari matahari ke bawah) juga terdapat gambar matahari terbit, laut, dan pasir. Biru merupakan simbol dari Laut Karibia, dan huruf V-shape adalah simbol kemenangan (victory). Bendera Antiqua dan Barbuda merupakan desain dari pencapaian pemerintahan sendiri pada tahun 1967, yang merupakan hasil dari pemenang desain dalam kompetisi yang diikuti oleh lebih dari 600 orang lokal yang mendaftar dan berpartisipasi. Perancang dan pemenang dari desain bendera Antiqua dan Barbuda adalah Sir Reginald Samuel.
Share :
PreviousPost
NextPost

Author:

0 Comments:

Rekomendasi