FLAG OF AUSTRALIA-BENDERA AUSTRALIA

FLAG OF AUSTRALIA-BENDERA AUSTRALIA
FLAG OF AUSTRALIA-BENDERA AUSTRALIA. The Australian flag's original design (with a six-pointed Commonwealth Star) was chosen in 1901 from entries in a worldwide competition held following Federation, and was first flown in Melbourne on 3 September 1901; this date has been proclaimed as Australian National Flag Day. A slightly different design was approved by King Edward VII in 1902.

FLAG OF AUSTRALIA-BENDERA AUSTRALIA

FLAG OF AUSTRALIA-BENDERA AUSTRALIA
Over the next few years, the exact specifications of the flag were changed several times both intentionally and as a result of confusion. The current specifications were formally gazetted in 1934, and in 1954 the flag became recognised by, and legally defined in, the Flags Act 1953, as the "Australian National Flag".

Bendera Australia adalah sebuah bendera dengan desain yang merujuk pada Blue Ensign (bidang berwarna biru dengan gambar Union Jack di pojok kiri atas) yang ditambahkan gambar bintang Commonwealth Star di pojok kiri bawah dan rasi bintang Crux di sebelah kanan.

Desain bendera Australia ini terpilih dari desain-desain yang dilombakan pada kompetisi berskala internasional yang diadakan setelah pelaksanaan pembentukan Federasi Australia di 1901. Bendera Australia ini pertama kali berkibar di Melbourne pada tanggal 3 September 1901.


Dengan sedikit perubahan, desain tersebut diakui oleh Raja Edward VII pada tahun 1902. Setelah melalui beberapa kali perubahan, bendera ini akhirnya secara resmi diakui menjadi Bendera Nasional Australia pada tahun 1954.
Share :
PreviousPost
NextPost

Author:

0 Comments:

Rekomendasi